23948sdkhjf

Vi vil have mad på farten

En ny undersøgelse viser, at 50 procent af de skandinaviske forbrugere mindst en gang om ugen handler ”on-the-go”.
Undersøgelsen er gennemført af GfK Nordic, som har spurgt 6.000 skandinaviske forbrugere om, hvor ofte de handler convenience i for eksempel supermarkeder, kiosker og på tankstationer.

Ifølge Jesper Rocatis Tangaa, research consultant hos GfK Nordics, skyldes det høje tal blandt andet, at butikkerne er blevet bedre til at præsentere måltidsløsninger og drikkevarer.

– Convenience er blevet mere tilgængeligt. Samtidig oplever forbrugerne, at de får mere og mere travlt, og det betyder også et stigende forbrug af on-the-go produkter. Også gerne af produkter med en høj kvalitet, siger Jesper Rocatis Tangaa, som årsager til det store forbrug.

Læs hele artiklen på Dansk Handelsblad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078